APAKAN DAYA, DIA KETERLUPAAN

Hari ni lewat jugak aku bukak kedai...dari lepas subuh sampai la dekat jam 12 tengahari....lena baik pulak tu, dah la kat luar hujan turun mencurah-curah....kebetulan pula aku agak kurang tidur dalam sehari dua nih...memang roll out...roll out sungguh!!!....siap mimpi yang aku tukar kedai, kena marah dengan wife pasal gatai tukar kedai...dah nama pun mimpi...bukan buleh aku ejas cerita dia tu....gasak je la...sedo2 dah kul 11 pagi....hahhahaha....sah aku terlewat...ekekekeke

Tiba kat kedai, macam biasa la...aku layan dulu fesbuk...teman setia aku masa aku bertugas....dalam aku leka melayan gelak dalam fesbuk...ada satu customer masuk...gaya agak hensem...meminta tolong agar aku mengimbas kad pengenalannya...''bang, scan buleh tak????....pastu antar kat rumah saya yer''...katanya....terkedu aku kejap...ingat aku ni posmen ke??...getus hati aku......''antar rumah????...cam mana tu????....guna email ke????...."..tanya aku kembali...dengan selambanya dia balas...''yer la''...isk!!!.....cakap la bagi perabih.....dah la aku dok mamun2 lagi masa tu...hehehheheh.....gasak je la....dah pelanggan...aku turutkan je la...hehehhe...
Setelah dokumen dia aku siap imbas aku pun nak send la kat email dia...dia kata jangan...disuruhnya pakai email dia terus tanpa was-was...senang katanya....aku pun mintak le dia bukakan email dia kat pc aku....dengan rasa konfiden yang amat sangat...dia pun cuba buka...tak buleh pulak....kali kedua, tak buleh lagik....sampai la kali ke empat...masih lagi tak berbuka.....dengan gaya nak kaver2 dia pun kata...''cuba pakai email saya yang lagi satu...saya ada banyak email''....dicubanya lagi...masih tak berbuka jugak....aisehhh!!!!...dia lupa password pulak dah.....''selalu ke bukak email ni????''...tanya aku sebagai nak kurangkan gelabah pelik dia tu.....dia kata hari2 bukak.....haa sudah!!!!...ilang ingatan kejap ke mamat nih???...hehehehe....sampai la dia pergi ke keyboard kat pc client aku yang lain sambil menekan2 butang keyboard tu....nak refresh memori gamaknyer.....agak aku la...aku biarkan saja.....janji ko buleh ingat sudah....ekekkekekekkeke....dan akhirnya dia mengalah dan mengambil keputusan untuk pulang ke rumah sebentar....

Dalam sejam lepas tu, dia mari balik kedai aku...katanya dia dah ingat dah...siap bawak satu kertas berlipat....makk aiii..!!!!....berderet email address dia....punyala banyak....siap ada password lagi diletaknyer.....tapi yang kelakor tu....semua email dia guna password yang sama....macam mana dia buleh lupa...hehehhehehhe....letih naik tangga aku tadi gamaknyer.....letih sampai terlupa habesss semua mende....ekekkekekeke.....

Kisah yang aku kongsi ni bukanlah untuk kita tertawa memalukan beliau...ini hanyalah antara secebis pengalaman aku berurusan dengan pelanggan yang bermacam ragam....cuma kadang2 kita kena renung kembali kat diri kita....satu perkara yang kita perlu fikir....iaitu....BUAT EMAIL BANYAK2 NAK WAT MENDE??????????.....ekkekekekeeke

Roll out!!!!

0 kritikan yang diterima:

 
Copyright © SEBUAH KARYA AGUNG