DI KALA BOSAN

Salam sejahtera kepada semua.....lama aku tak upadate blog....takde idea la pulak...rasa beku semacam jer kepala hotak nih....nak tulis pasal politik, umum, perihal peribadi dan keluarga....semua bercampur baur dalam pikiran nih....(tang politik yang tak tahan tu...macam hebat jer rasa)...wkkkakkakakakak....gasak je la eddie....!!!!

Zahirah Azlia...anak aku yang sulung sudah mencecah usia 3 tahun...ikut kiraan matematik yang betul 2 tahun dan 11 bulan....hehhhee.....udah banyak mende tang boleh dia bualkan dengan ibu dan abah dia...ada diantara akal2 nya yang tidak dapat kami agak....dan biler berulang selalu baru kami dapat tau yang dia ni banyak jugak 'auta'nya tuh...ekekekke.....tapi agak melegakan jugak yang Ira nih udah buleh juga dibawa berunding....heheheh....bersyarat la pulak....contoh cadbury sepapan ke (small)....roti telur ke....dan juga tayangan DVD Kungfu Panda....meh aku detail sket kat bawah nih...

Tiap malam adakalanya wife aku akan datang ke kedai untuk sama2 membantu aku dalam melakukan closing accounts....biasala mek Ira nih...kebiasaannya dia mesti nak ikut....heehhe...dengan 'taburan janji' yang agak hebat...baru dia bersetuju untuk standby saja kat rumah.....bukan takmo bawak ke kedai....masalahnya nanti air tin dalam peti ais nanti ada yang nak diborongnya.....bukan nak ngabokan yang ayahandanya kedekut...tapi bukan satu tin....mungkin akan melarat kepada tiga tin....agak tidak baik untuk kesihatan anakanda nanti....tak diturut....meraung....!!!!....mana sanggup biar anak meraung dalam kedai yang ada pelanggan....terganggu nanti perhatian pelanggan yang sedang melayari Youtube....ahaks!!!....dan sekarang ni lagi la pulak...sebelum wife aku pergi kekedai diwaktu malam....dia akan menuntut roti telur sekeping....hehehe....sebagai upah la tu.....tapi setelah perlaksanaan yang udah abah dan ibu dia buat dalam sehari dua....ternyata bukan roti telur tu yang menjadi keutamaan....Ira hanyalah hendak meronda diwaktu malam....hehehehhe....akai banyak tu....hehehee.....dan pabila aku pulang dari kedai pulak...dah jadi wajib pulak kena layan Kungfu Panda dengan dia....hehehhe....dah berbelas2 tayangan dah rasanya.....tapi apakan daya....layan je la selagi buleh....ekekkekekek

Zaiff Azzuddin...putera haku yang udah berusia 11 bulan....dah dekat setahun dah umornyer....tidor masih lagi dalam keadaan tertonggeng...hehehhe....perkara yang baru dan sedang dia belajar adalah berjalan secara stabil....buleh la berjalan....tapi masih kurang lurus....masih ada lagi senget2 yang sedang berlaku....heheheh.....masih kurang lagi la nak meminta2 macam kakaknya.....cuma dia ada juga persamaan dengan kakak dia yang menggemari mende2 yang berasaskan coklat....cadbury????....tidak...tu untuk kakaknya sahaja (abah try mintak sepotong pun belum tentu dapat lagi..hehehehhe)....ibunya memilih twiggies bun.....kena ada stock kat rumah dalam 2 paket (sepeket ada dua)....cukupla untuk bertahan dalam dua hari....(kalo abah pun terlibat tak tahan la walau sehari pun)...kui kui kui....!!!!

Sewaktu blog ini ditaip dengan semangatnya....aku sedang menunggu masa untuk mengambil wife aku pulang dari kerja....hari ni kena balik awal sket...sebab masing2 puasa...termasukla adik ipar aku yang menetap sama dengan aku, Ani.....ternyata kelembapan fikiran aku hari ni membataskan mende2 yang hendak aku titipkan dalam Karya Agung aku hari nih.....hehehhe.....
hingga ketemu lagi......roll out!!!!!

0 kritikan yang diterima:

 
Copyright © SEBUAH KARYA AGUNG