THE UNSTOPPABLE POTTER



Malam tadi, dengan penuh rasa sengaja, aku tutup kedai awal...cadangnya nak ke Bayan Baru...hendak mencari keperluan wife aku yang akan berkursus di PUSKEP, Lenggong...cari pakaian tambahan...tau saja la, kalo dah kursus yang melibatkan kem di dalam hutan ni, kena pulak time2 hujan pulak ni...memang kena bawak lebih...kena time berselut/berlumpur...jenuhh....tapi, dengan pernyataan aku yang amat seriyes ni, sebenarnya, nak ke Bayan Baru ni ada tujuan sekunder, iaitu ingin menonton wayang....eheheheh!!!...

Sampai di Queensbay Mall...seperti biasa, kaunter tiket panggung yang akan kami singgahi dulu...cadang di hati nak tengok filem Unstoppable, lakonan Denzel Washington....ingatkan filem ni dah sebulan ditayangkan, kurang la manusia yang nak tonton malam tu...tapi tu diaaaa....dah la tayangan dia takat jam 9.15 malam, penuh pulak tu....kena pulak hari Rabu...tiket jadi murah...RM6...haishh!!!...ni yang pening, dah la takde satu pun 'alternate' filem yang terbayang dalam kepala....cuba untuk memerhati pulak tayangan lain...ada filem Ngangkung, 2 Alam, Bruce Lee, My Brother, bla bla bla....hati mula la nak 'tawar' dah...rasa nak balik pun ada...last2 terpandang nama filem ni...Harry Potter : And The Deathly Hallows Part 1...macam best!!!....sampaikan tengok berita kat luor negeri orang sanggup tido luar panggung semata2 nak dapatkan tiket tayangan yang terawal...''ni la kot filem gantian kita buu''....kata aku....tengok seat yang dipaparkan dalam skrin tv kaunter tiket tu, hanya ada kekosongan kerusi dari 4 barisan dari bawah....aku paling tak suke tengok filem dekat2 dengan layar ni...sakit tengkuk...dah ada pengalaman dah dulu dengan rakan2 sekerja, masa tu filem The Scorpion King....duduk la kami dua barisan dari layar...haaaa ambikkk!!!....tengok muka Dwyane Johnson tu besor jer rasa...manakan nak baca subtitle lagik....keluor2 je dari panggung, semua pakat urut leher....hahahah....padan muke kami...LOL!!!....lantaran berbalik kepada kisah aku yang asal, asalkan jangan kerusi dua baris dari layar...tiket Harry Potter tu pun dipurchase dengan jayanya!!!....hehhee

Lepas beli tiket, ada lagi 45 minit untuk tayangan....sempat la wife aku membeli pakaian dan perkakasan nya...settle je beli barang, ting!!!...lampu untuk Panggung 7 udah menyala....menandakan yang panggung itu udah sedia untuk di''ready for seating''kan....muheheheh!!!

Tayangan filem tu pun bermula...macam biasa, popcorn punya bekas memang kat tangan aku...tengok punya tengok punya tengok...makan punya makan punya makan...tiba2 aku terdengar satu suara....''abg tido ke???''...haaa!!...udahhh!!!...aku dah tertido....hehehe...mana taknyer, jalan cerita dia memang lembab....slow sesangat....sampaikan aku pun naik tak paham dengan apa yang diceritakan...[Pernyataan aku ni bersifat peribadi, sebab aku tak pernah seriyes tengok cerita Harry Potter ni pun...untuk filem Harry Potter, ni pertama kali aku tonton....mueekkekeke]...aku tengok jam, lambat pulak abess citer ni....walaupun 2 jam, rasa beku kepala otak rasa....bior macam filem Lord Of The Ring lagi takpe...3 jam tapi padat dengan effect2 dan jugak jalan cerita yang mendebarkan....ini baru kena serang, hero lari pasal dia ada magic...ulang2 gitu laaaa....lepas tu 'hero' pun tido....aku la tu...!!!....hehhehee

abess jer tayangan, kami pun balik, mata pun dah kuyu, otak dah gelong...balik pun kerja tak settle lagik...pasal nak kemas barang sket...sebab besok pagi2 wife aku nak bertolak dah ke Lenggong tu....nak dijadikan cerita, anak2 pulak dah memang ada kat kampung...jadi, dengan secara automatiknya...ZAIDI AZRAF ZAINAL AZMI, dengan tempoh yang sementara, dia udah bujang kembali...tu jer la yang aku nak cerita....hehehehhehe

Roll out!!!


0 kritikan yang diterima:

 
Copyright © SEBUAH KARYA AGUNG