SELESAI SUDAH

Haku baru je balik dari KOMTAR...hari ni kan seperti yang telah dijanjikan, haku telah selamat menjalani sessi temuduga as a Pegawai Khidmat Pelanggan...N17 jer...tapi dalam keadaan sekarang nih...kita kena amik apa saja peluang yang ader...tu yang agak ramai masa sessi tu tadi...masa kami tengah sebok2 kemas file folder masing2...haku terpandang la ada calon2 yang memegang ijazah dan diploma dari IPTA awam...yang haku tau jawatan nih gred SPM jer...ini adalah satu petanda yang graduan kita sudah melebihi peruntukan kuota kerja...kat CC haku pun haku ada jumpa orang camni...ada ijazah..tapi kerja sebagai kerani kilang jer...haku paham la keadaan tuh...dah la ekonomi skarang tak tau ujung pangkal stabilnya...pekerja yang dok ade pun tunggu masa je nak kena escort keluar dari kilang...nak wat camne ye dak!!!...cuma tinggal usaha diri sendiri je lagik...hape2 pun...sessi haku dah lepas...haku nunggu je sampai abih bulan julai ni...kalo takde panggilan untuk haku...jadi MANAGER lagi la haku!!!!!!

4 kritikan yang diterima:

z a z a a f f e n d i said...

kerani cabok pon dia baru amik budak
graduate diploma..typist dia amik spm dah skrg..
sape yang bertuah je N17 dia amik spm..

zeela zaynal said...

hehe..nanti nyah jadi pegawai khidmat pelanggan cabok...ahaksss!!

Edliedieha said...

kalo jadi...kamu musti la jadi nyah punya cikgu...kalo nyah cabok....kamu jadi la cikgu caboks....wkakakaka!!!!

zeela zaynal said...

aah..bercabok cabok le yekk!

 
Copyright © SEBUAH KARYA AGUNG