MERDEKA DI PANTAI

Pantai Merdeka......nama biasa dah aku dengor...dalam lagu kumpulan Jinbara pun ada sebut nama pantai tu...best ke???...entah la...aku sendiri pun tak pernah sampai...jadi pada hari sabtu yang lalu, kebetulan pulak Kolej (menerusi jabatan isteri aku) ada mengadakan hari keluarga kat pantai tu...dapat la aku sekeluarga dapat peluang untuk pergi ke pantai tu (jangankan pantai merdeka, Pantai Miami kat Batu Feringgi pun aku tak jejak lagik, walaupun dah dekat 5 tahun dok Pulau Pinang nih...)..hehhehehe...aku pulak rasa yang ter'girang' lebih...mana taknya kalo jadi la pergi sana, merasa la dapat aku bawak anak2 aku ni mandi kat pantai...bila ditanya "ira nak mandi pantai tak???..."....dia dengan konfiden terus menjawab..."nak...nanti buleh Ieya buat istana pasir.."....terkejut aku!!!...sapa pulak yang ajor dia kalo pergi mandi kat pantai kena buat istana pasir????...ehhehehhe....tercengang2 aku kejap, seingat aku dan wife...takde pulak kami sebut mende2 tu kat dia...tapi tu la, agak2 kami antara dua....tak dia dapat dari pengasuh dia, atau pun dia dok tengok cerita2 kat dalam channel 611 tu...hehehhehe....advance pulak anak aku yang sorang ni...hehhehe...

Sesudah sampai jer di Pantai Merdeka tu...ku lihat Ira dah tak ketahuan dah...mana taknya, playground dah terpampang didepan mata...kira nak gelungsur jer dah...hari baru jam 11 pagi...matahari dah mencacak atas kepala...ikutla Ira...larang satlagik dia tetap nak main jugak...aku menjengah ke tepian laut...tu dia!!!..satu bijik pasir pun tak nampak....air pasang kot...abess punah ranah impian anak aku nak bina 'istana pasir'...kesian kat dia (sambil aku memerhatikan dia terus bermain gelungsur tanpa mempedulikan lagi keadaan pantai tu)....ehehhehehhehe....rasa aku gelungsur tu lagi mengujakan dia berbanding 'istana pasir'...takat sebut buleh la...walhal istana tu pun tak tau mende....kih kih...

Last2...terpaksa la jugak teruskan plan B...return balik kat Balik Pulau, pergi mandi sungai kat Teluk Bahang tu...jimat duit sunblock....muhahahahhahah!!!!....

Roll Out!!!

p/s : Posting yang ditulis dalam keadaan jiwa yang sungguh bosan...hehhehehhe

0 kritikan yang diterima:

 
Copyright © SEBUAH KARYA AGUNG