TERKELENYUK KE???....KOMPOM!!!

12 jam yang lalu...aku seperti biasa bertugas kat kedai...cuaca pun mendung kat luor...'mandom' tu jangan cerita la, memang ber'mandom2' rasanya...ada customer pun sorang jer la time tu, buat printing...tiba2 lagu MP3 'Through My Window dendangan Bunkface berkumandang...maknanya ada incoming call kat handset aku...terpapar nombor pengasuh aku, biasanya deme nak inform yang 'bekalan tenaga' anak aku kat rumah deme (Susu Tepung) nak habis...tapi lain pulak nada pengasuh anak aku kali ni...rupanya deme nak inform yang dia baru balik dari hospital kerana ditimpa kemalangan motor...adoihhh!!!...''kena kat mana Maksu???...teruk ke'???...''....tanya aku risau...''...Maksu eksiden motor dengan Syaza (anak Sulung Maksu) betui2 depan Masjid Daerah...terlanggor apek sayor yang naik beca roda tiga tu...''....dari gaya penceritaan Maksu yang seterusnya nyata perbuatan apek tu yang telah memungkinkan kemalangan ni berlaku...apa nak kata lagi dah, perkara tu dah ditakdirkan untuk terjadi....''lagi satu Maksu nak mintak tolong kat Eddie la, ni Ira dan Zaiff kena amik bawak balik...Maksu retak kat pergelangan tangan...Syaza pulak tergeliat tangan...tak buleh nampaknyer nak manage bebudak ni....nak angkat pun susah...''....uishh!!...teruk jugak tu....''okeh2 Maksu....eddie letak tepun sat yer.....eddie nak bincang dengan Yus dulu..''....

setelah berbincang dengan orang rumah aku (time tu dia tengah busy menjalankan tanggungjawab untuk menghias serba serbi kat dewan Kolej tempat dia mengajor (AJK hiasan tuuuuu), untuk majlis Jamuan Hari Raya kolej pada hari ni (sewaktu post ini dititipkan)...aku pun buat keputusan untuk mengambil anak2 dari pengasuh...memandangkan kebetulan pelanggan pun takde kat kedai time tu, jadi mudah la aku nak tutup kedai pada hari tu...Emergency Leave angkat mari!!!!....

Masa post ni sedang di cipta...jarak masa 12 jam sudah pun berselang...anak2 aku Zahirah Azlia dan Zaiff Azzuddin sudah pun berada di rumah To'ki deme kat Kemunting, Taiping...nak taknak aku terpaksa hantor kesana....kedai aku kena run, orang rumah pulak tak buleh amik cuti lantaran kena jalankan kelas2 pembelajaran untuk sutdent2 dia....kepada To'ki dan Opah la yang yang buleh kami harapkan...kebetulan adik perempuan aku ada kat rumah tu jugak....buleh la dia tengok2 kan anak2 aku tu....(komer jangan buat hei yer kat rumah To'ki tu)...eheksss!!!...

pulangnya aku ke rumah malam nanti...aku bakal pasti akan berhadapan dengan situasi yang amat 'janggal' pada diri aku...rumah tak berselerak dengan barang2 mainan, suasana pasti akan senyap sunyi tanpa bunyi2 'manja dan nakal' untuk dibancuhkan susu...tiada lagi permintaan untuk bermain bersama dengan mereka...entahla...pasti akan pelik nanti....semua ni aku kena lalui untuk tempoh masa dua minggu lagi...kami betul2 tiada pilihan.....Ira dan Yaihh, abah rindukan 'RIUH DAN CELOTEH' komer dua...sapa nak teman abah buang sampah???....muhahhahahaha......komer tenang2 aja yer,lagi dua minggu abah dengan ibu amik ....!!!!!

p/s : tak dilupakan juga ucapan khas untuk Abah, Che serta Ella, terima kasih sangat2....!!!!

roll out!!!!

0 kritikan yang diterima:

 
Copyright © SEBUAH KARYA AGUNG