"Opin..Opin"...betul..betul..betul

Upin dan Ipin...ni la cerita kegemaran anak aku..ira..sampai je kat kedai haku nih takde bende lain..."opin..opin.."..katanya...dari dulu aku dah tau dah cite animasi ni tayang kat TV9...tapi aku wat taktau...yela..ira pun kecik lagik masa tuh...tak reti katun2 nih..pastu..cam tak best je...selepas aku menonton cite ni sama-sama ngan ira melalui youtube...isk...boleh tahan jugak citenya...walaupun satu episod lebih kurang 5 minit je...tapi cukup menghiburkan ira ngan aku-aku sekali...sarat dengan nasihat yang baik...sesuai untuk kanak-kanak...abis semua 18 episod aku tonton...best gak!!!!...tetiba..tersedar jugak aku yang malaysia ni buleh tahan jugak kalo wat cite animasi nih...3D lagi...walaupun kita tertinggal dari segi teknologi secara amnya berbanding cite animasi luar...tetapi pada aku...Malaysia juga tidak ketandusan tenaga2 produksi yang agak hebat juga..(rasanya la)..dapat la jugak kita melihat cite animasi yang agak berkualiti jugak hasil dari kerja tangan orang Malaysia sendiri...kat TV skang pun dah rancak menyiarkan promo filem Geng : Pengembaraan Bermula...hasil dari produksi yang sama menerbitkan cite Upin dan Ipin...watak budak botak berdua ni pun ada bersama dalam filem baru ni...tak ketinggalan juga watak kak ros depa yang kuat temberang dan garang tuh...wife ngan adik ipar aku pun tanya kat aku..."nak gi tengok tak?"...isk..masalahnya...peminat setianya (ira) baru je 2 tahun lebih..."takpela..nanti je la kita beli DVD dia.."..kataku...(tak sabo nunggu bulan Julai nih..nak tengok Transformers 2 : Revenge Of The Fallen)...pe2 pun aku agak bangga jugak...kita jugak mampu wat filem cam gini...besar jugak kos tu...tak silap aku RM4 juta...janji MALAYSIA BOLEH...beeetul...betul...betul...

p/s : Tak sabo tunggu Upin dan Ipin episod baru kat tv...

0 kritikan yang diterima:

 
Copyright © SEBUAH KARYA AGUNG