Suratan Takdir






Salam...dh lama aku tidak menjenguk ke laman nie..mgkn aku agak kelam kabut dengan kejadian yg menimpa adik aku kot..penat aku memikirkannye..tapi apa kudrat aku..semuanye telah tertulis sedemikian rupa...


28/12/08 pukul 9 lebih aku menerima panggilan dari ani..mengatakan bahawa azhar accident kat kg..keadaannya masih tidak dpt dipastikan..accident ngan kereta..ya Allah sekali lagi...dalam aku masih blurr aku berusaha untuk menelefon kg untuk mengikuti keadaan semasanya...akal masih mampu berfikir dgn waras..so aku terus search no telefon Hospital Kuala Kangsar...bg mendapatkan perkembangan terkini langsung dari wad kecemasan...pegawai yg bertugas memaklumkan bahawa adik aku masih tidak sedarkan diri...dan perlu dimasukkan ke Hospital Besar Ipoh disebabkan kecederaan di kepala...


aku diam tak terkata..ikutkan hati rasa nak terbang balik kg...dh la risaukan keadaan azhar...mana nak risau keadaan mak ngn ayah yg tentunya terkejut dengan kejadian itu..nasib baik husband aku bole bagi plan balik kg malam tu jugak...dan sekali lagik aku bernasib sebab pengasuh aku sudi nak jaga zaiff wat sementara waktu...sebab aku sendiri pun tak pasti sejauh mana keadaan adik aku...So tepat 11 malam aku bertolak balik terus ke Hospital Ipoh...on the way hati aku tak berhenti-henti berdoa supaya semuanya dalam keadaan yang baik...


Dalam kul 1 lebey aku sampai hospital terus lawat azhar kat wad 2A...yang menempatkan kes-kes neurologi...Aku dh mempunyai byk kenangan di wad tu...namun bagi husband aku dia agak terkedu jugak...mana taknye...most of the patient dalam keadaan yg serius...dan most of them mengalami mslh kepala...aku dapat tarik nafas lega bila tengok azhar dari segi physical look much more better compare to 7 years ago...tapi internal injured aku tak tau...


Hati aku meronta-ronta nak jaga...tapi pada masa yang sama aku ada ira yang aku kene jga...dh tentu dia priority aku sebab dia anak aku...so nak taknak aku terpaksa let go tugas tu pada adik-adik aku...ani ngan ima...cian kat diorg...besar tanggungjawab tu...tapi nak wat camne...terpaksa....ada yang atas2 semua sibuk ngan "keje" masing2...sibuk ke???ntah...diorg jwb la sendiri...sebab ini bukan kali pertama aku mendengar alasan sedemikian rupa...


Apa2pun aku tetap mendoakan yang terbaik untuk azhar...terkini azhar perlu menjalani ct-scan sekali lagik bagi mengetahui keadaan internal injury kat kepala dia...kalo keadaan menyebelahi dia...dia hanya perlu makan ubat bagi memastikan darah beku pada lapisan kedua kat kepala dia bole recover dengan cepat...kalo keadaan jadik sebaliknye..azhar kene menjalani pembedahan di kepalauntuk membuang darah bekunya...


Detik demi detik kini amat memeritkan bagi kami sekeluarga...namun apakan daya...kami akur dengan setiap ketentuanNya...Apa yang aku perlukan kini doa seikhlas hati bagi memastikan azhar sembuh secepat mungkin...insyaAllah...amin...

0 kritikan yang diterima:

 
Copyright © SEBUAH KARYA AGUNG